Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > NorgesMagasinet - Norsk Forum Ver.2

Previous  123 ... 454647 ... 676869  Next
Author NorgesMagasinet - Norsk Forum Ver.2
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
From: Norway
PM, WWW
Posted: 2004-10-24 13:08
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
gammling
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro
tranquil
W902 Black
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2004-10-24 21:40
Fortrekker å kalle det livserfaring i stedet for alder
The ultimate ringtone wav mp3
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-10-24 21:50
allright thats a vinner right?
Cula
P900
PM
Posted: 2004-10-26 21:54
Hva med å syke melde deg? Hjelper kanskje ikke akurat på økonomien, men du kan i alle fall slippe jobbe i jula.
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-10-26 22:52
jeg har sammen med min sjeff sendt inn søknad om utsettelse.. så får vi se hva som skjer. En annen ting er at jeg fikk brevet litt over 1 mnd før inkallelse fordi dem fortsatt har min mor sin adresse. selv om jeg står registrert i folkeregisteret et helt annet sted. det alene skal gi utgangspunktet i utsettelse..
Steam
W880 Silver
PM
Posted: 2004-11-27 13:42
Hvordan gikk det? Fikk du utsettelse?
Stephen Alias Steam
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-11-27 13:55
seff fikk jeg det.. på ubestemt tid. og vis eg ikke hørte noe innen 2 år så skulle eg bare drite i dem
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-11-30 01:33
Noen som er interessert i og kjøpe et Nokia D211 datakort til sin lappis?

Jeg trenger det ikke mer, har brukt det 5 ganger og er som nytt..

GI bud da vel..

Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-12-01 10:28
Telenor lanserer 3G

Telenor åpnet onsdag det nye mobilnettet UMTS for kommersiell bruk. Nettet tilbyr svært rask overføring av informasjon, og gir Telenor Mobils kunder mulighet for tredje generasjons mobiltjenester som videosamtaler og Mobil-TV. Ved åpningen er nettet utbygd i 70 byer og tettsteder i Norge.

"Det er med stolthet og spenning vi markerer starten på en ny epoke i norsk mobilhistorie. Nordmenn er blant de fremste i verden i bruk av avanserte mobiltjenester, og nå utvides mulighetene vesentlig. Det nye mobilnettet dekker ved åpningen omtrent halvparten av befolkningen, og vi lover å fortsette utbyggingen som planlagt," sier konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor.

UMTS står for Universal Mobile Telecommunications System. Med den nye teknologien, vil Telenors mobilkunder i tiden som kommer få enda bedre tilgang på de nye mobiltjenestene som med en fellesbetegnelse kalles 3G-tjenester. Det innebærer blant annet mulighet for overføring av levende bilder, og raskere oppkobling til Internett enn man er vant til på dagens mobilsystemer.

Ved lansering dekker Telenors UMTS-nett i overkant av to millioner mennesker i 70 byer og tettsteder. I mars neste år er det dekning i 132 byer og tettsteder, mens alle tettsteder med mer enn 200 innbyggere vil ha dekning i 2007.

I en introduksjonsfase vil videosamtaler være gratis for Telenor Mobils kunder. Mobil-TV og annen Internettbruk (pakkesvitsjet) koster i en kampanjeperiode aldri mer enn maksimalt fem kroner per døgn for privatkunder.

Fakta om 3G-tjenester:

For å ha tilgang på de nye 3G-tjenestene, må man ha en EDGE- eller UMTS-telefon, og være i et område med 3G-dekning. Mobiltelefoner som støtter Telenors 3G-tjenester vil bli merket i butikkene, slik at kundene enkelt skal kunne finne riktig modell.

Vanlige samtaler takseres som i dag, avhengig av abonnementstype. Fullstendig oversikt over priser vil bli lagt ut på Telenor Mobils internettsider, telenormobil.no. Der vil man også finne oppdaterte dekningskart. Bedriftskunder betaler vanlig datatakst for Mobil-TV og annen Internett-bruk.
kristaga
R520
From: Norig/Norway
PM, WWW
Posted: 2004-12-01 16:33
Når det først er snakk om 3g:

http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article922182.ece

Sender TV på nytt mobilnett
I smug har NRK satt i gang med TV-sendinger til 3G-mobilnettet, før det er offisielt lansert.

PER KRISTIAN BJØRKENG

Kjapt. Høy kapasitet til overføring av TV-bilder og video er nettopp hensikten med det nye mobilnettet som trolig åpner denne uken. Etter det Aftenposten kjenner til, lanserer Telenor løpet av de nærmeste dagene det nye og kjappere mobilnettet, kalt 3G eller UMTS. I virkeligheten er det allerede åpnet, men ikke offisielt. Netcom kommer etter på nyåret. Begge to skulle vært på lufta for flere år siden.

NRK vil markere seg i det nye mediet og har nå nærmest i skjul lansert en tjeneste som lar deg se de siste nyhetene på mobilen. Har du en 3G-telefon, kan du allerede se sendingene. Aftenposten har sett på bildene gjennom en av 3G-telefonene som kommer på markedet med det første. Hvis du noen gang har sett video over en enkel ISDN-linje, vet du hva du har i vente.

Det er altså fortsatt langt igjen til bildene kan måle seg med en liten, håndholdt TV, men de er bra nok til at du fint ser hva som skjer på skjermen. Foreløpig er sendingene gratis fra NRK. Det er ikke kjent hvordan Telenor vil ta betalt.

Utpå neste år lager NRK de første spesiallagede episodene av større TV-serier som bare skal gå på mobiltelefonen. Fox TV i USA vil sende egne episoder av den populære TV-serien 24 timer eksklusivt til mobiltelefon. Episodene blir bare ett minutt lange.

Foreløpig er innholdet tynt, bortsett fra de fleste livesendinger fra NRK1 og nyhetene på 3G-portalen til NRK. Når eliteserien kommer i gang, vil korte scoringsklipp være tilgjengelig to minutter etter at ballen har gått i nettet.

Slik ser de nye TV-sendingene ut på en 3G-telefon.
[addsig]
jorns
Z800
From: Oslo, Norway
PM
Posted: 2004-12-02 10:36
Dette var ett merkelig valg av SE syns jeg. Jeg leste at de ikke ville gi ut noen 3G telefon her i Norge før april måned. De vil heller ikke lansere Z1010 her fordi Norge ikke er ett prioritert marked. Er ikke dette det samme som å gå skyte seg selv.
Pokker heller, jeg gidder ikke å vente til april (mest sannsynelig kommer da de nye 3G telefonene i august siden de sier april, de er jo alltid forsiket med nye mobiler) med å kjøpe meg en 3G telefon. De kommer sikkert til å tape marked i forhold til de andre merkene her i Norge.
Men jeg leste også at noe butikker hadde importert Z1010 noe som vet hviken butikker?
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-12-02 11:48
det stemmer det.. saken er den at z1010 ikke ertilgjengelig siden 3 og vodafon og dem kjøpte dem tom...

Telenor sier også at det ikke garanteres for at z1010 vil virke i systemet da dem har modifisert nettet sitt sånn at det passer sitt bruk..
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-12-06 02:47
Låser opp 3G-telefoner

Denne mannen åpner operatørlåsen på utenlandske 3G-telefoner slik at de kan brukes i Norge. Telenor er ikke begeistret.

Av ØYVIND ENGAN og ESPEN BRAATA (foto)

OMSTRIDT: Svenske Henric Jonsson står bak nettsiden GSMTeknikk.no, som tilbyr å låse opp operatørlåsen i mobiltelefoner. Foto: ESPEN BRAATA
VG Nett følger:
Mobil-kommunikasjon

Mens Norges første 3G-nett åpnet på onsdag, har svenskene holdt på i halvannet år allerede.

3G er betegnelsen på UMTS-nettverket for tredjegenerasjons-mobilbruk, som skal gi tilgang til dataoverføringer med høye hastigheter som gir mulighet for Internett-lignende tjenester på mobilen.

Og mens Norge foreløpig bare har én operatør og én 3G-telefonmodell (til ca. 5000 kroner), er det beinhard konkurranse i vårt naboland.

- I Sverige er 3G-telefonene subsidierte. Du kan finne gode 3G-telefoner fra 1500 kroner og oppover, sier Henric Jonsson, som står bak nettsiden GSMTeknikk.no.

Mange av disse telefonene har operatørlås, en teknisk sperre som gjør at de bare kan brukes på nettet til den operatøren som har sponset telefonen.

For 399 kroner tilbyr Henric Jonsson seg å åpne denne operatørlåsen, så du kan bruke telefonen hvor du vil.

- Lovlig

- Dette er helt lovlig. Post- og teletilsynet har ingen regulering av operatørlåser. Og Forbrukerombudet har jo nettopp kritisert Telenor for deres bruk av operatørlås, sier Jonsson.

Forbrukerombudet er ikke særlig glade for å bli tatt til inntekt for Jonssons virksomhet.

- GSMTeknikk har aldri vært i kontakt med oss om dette, understreker rådgiver Frode Elton Haug i Forbrukerombudet.

- Hvis du inngår en avtale med teleselskapet om å holde deg til dem i en viss tid, er du selvfølgelig bundet av det. Da vil det være et avtalebrudd å bruke andre operatører, oppklarer Haug.

Men hvis du kjøper en telefon i utlandet uten bindingstid eller andre avtaler, er det antagelig ikke forbudt å bryte en eventuell operatørlås.

Telenor råder deg likevel til å være forsiktig.

- Det er tekniske forskjeller på 3G-nettene. Vi kan ikke garantere at en utenlandsk 3G-telefon vil virke i Norge, sier informasjonssjef Esben Tuman Johnsen i Telenor.

Kan få problemer

Du kan også få problemer med reklamasjonsretten hvis du lar et uautorisert verksted bryte operatørlåsen.

Henric Jonsson tilbyr også å bryte operatørlåsen på telefoner kjøpt i Norge. Dette er Esben Tuman Johnsen enda mindre glad for - for det ligger i kortene at mange av disse telefonene egentlig er bundet til Telenor.

- Dette har foreløpig ikke et så stort omfang at vi har gått til rettslige skritt. Men det vil vi vurdere dersom det utarter, sier Johnsen.

Han mener virksomheten kan føre til at mobiltelefoner blir dyrere.

- At noen lurer Telenor litt, er så sin sak. Men hvis mange gjør det, kan vi bli nødt til å vurdere hele ordningen med billige telefoner, sier Johnsen.

(VG 05.12.04 kl. 08:03)
kristaga
R520
From: Norig/Norway
PM, WWW
Posted: 2004-12-09 03:28
Aftenposten 09. desember 2004
http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article927672.ece

Flom av mobiler med kamera

Det flommer over av hobbyfotografer i Norge. Over én million nordmenn eier i dag en mobiltelefon med kamera.

PETER MARKOVSKI
Det selges mobiler som aldri før her i landet. Rekordåret 2003, da det ble kjøpt 1,6 millioner nye telefoner, blir passert med god margin i år. I løpet av 2004 vil to millioner personer ha skaffet seg en ny mobil.

Og oversikten fra TNS Gallups Norsk Telekom Indeks (NTI) viser at nesten hver fjerde nordmann i dag kan knipse bilder med mobiltelefonen sin.

"I tillegg indikerer tall fra NTI at den høye utskiftningstakten vil fortsette i 2005, noe som gir lyse utsikter for leverandører og forhandlere i 2005," skriver TNS Gallup i en pressemelding.

Ungdomsdriv
Det er i første rekke ungdom som driver mobilmarkedet fremover. 81 prosent i aldersgruppen 15-25 år har nå en mobiltelefon med fargeskjerm, og kan dermed sende og motta bildemeldinger (MMS). Denne kundegruppen bytter også telefon oftere enn hvert år, og over halvparten har mobil med kamera.

Ungdom er også ivrigst til å sende bilder med telefonen, og sender nesten tre ganger flere bilder i måneden enn gjennomsnittet. Over 800 000 nordmenn har brukt mobilen til å sende bilder.

SonyEricsson
Når nordmenn skal bytte telefon i dag velger de først og fremst SonyEricsson.

"Mobilmarkedet i Norge har vært og er fremdeles dominert av Nokia-telefoner. Men NTI gir indikasjoner på at SonyEricsson har styrket sin posisjon de siste årene. Ser man nærmere på nysalget for mobiltelefon finner man indikasjoner på at SonyEricsson er i ferd med å nærme seg Nokia. Dette gjelder først og fremst blant de yngste aldersgruppene."
Sir-SonyEricsson-man
Xperia Arc Silver
PM, WWW
Posted: 2004-12-10 12:43
Har laget et oppsett for TV streaming og internett/wap bruk til Z1010 jeg. Dette oppsettet virker både med UMTS og GPRS.

Det jeg vil er at dere skal gå skritt for skritt fram slik jeg gjorde for å få det til og virke.. Dere trenger ikke WAP profilen mer da dette oppsettet erstatter det, så denne kan dere slette.

Data-konto Telenor Mobil

Gå inn i menyen
Kommunikasjon - Datakomm. - Datakontoer

-Ny konto
-PS-data
Navn: Telenor streaming
APN: telenor
Brukernavn: N6630
Passord: 1111
Trykk Lagre
Velg kontoen på nytt
Endre
Be om passord: Av
Tillat samtaler: Automatisk
IP adresse: (blank)
DNS-adresse: (blank)
Avans. innst.
Godkjenning: Normal og ingen
Datakomprimering: Av
Header-kompr.: Av

Telenor Mobil Internett Oppsett

Gå inn i menyen
Kommunikasjon - Internett-innstillinger - Internett-profiler
Ny profil
Navn: Telenor streaming
Koble til med: Telenor streaming
Lagre
Velg kontoen på nytt
Internett-modus: HTTP
Bruk proxy: Ja
IP-adresse: 10.10.10.10
Portnummer: 8080
Brukernavn: her skal det være blankt
Passord: her skal det være blankt

Oppsett av riktig hjemmeside / startside

Gå inn i menyen
Internett-tjenester - Mer - Bokmerker - Nytt bokmerke

Tittel: Telenor Mobil
Adresse: wap.telenormobil.no
Lagre

I vinduet der du ser dine bokmerker, marker Telenor Mobil.
Trykk så MER - Ny Startside
Bruke som ny startside?: JA

Nå er det bare og prøve for dere.. Hos meg funket det som hakka juling. Noe dere lurer på så gi meg en lyd her i denne tråden.
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 454647 ... 676869  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic